IRC Ciprus Rally – És a ráadás


A tereprallyban is ismert kateri versenyzó, Nasser Al-Attiyah győzelmével zárult a 2010-es IRC sorozat utolsó versenye, a Ciprus Rally. A magyar különítmény is „kiállta a próbát”, Vizinés és Puskádiék is teljesítették az embert és gépet próbáló versenyt.


Pályafutása legjobb IRC-s eredményét megismételve a második helyen fejezte be a Ciprus Rallyt Vizin László és Csökő Zoltán az IRC kétkerék-hajtású értékelésében. Vizin ezzel 11-re gyarapította pontjai számát és a bajnokság ötödik helyén végzett. Azonban ezzel még nem értek a ciprusi versenyzés végére, hiszen vasárnap indultak a Golden Stage Rallyn, amelyet a Ciprus Rally rendezői kifejezetten az élő televíziós közvetítés kedvéért állítottak össze. Egyetlen 25 km-es pályából állt, amelyet kétszer kellett megtennie a mezőnynek és az egész szakaszt élőben közvetítette az Eurosport.


1018

Vizin László: – Nagyon nehéz verseny volt, de nagyon örülünk neki, hogy célba értünk, hogy másodikak lettünk a kétkerekes kupában és hogy ötödikek a bajnokságban. Az utak borzasztó állapotban voltak és nehéz volt fejben is összerakni, hogy mész egy jó minőségű aszfaltos úton, aztán rákanyarodsz egy nagyon rossz murvára, majd a gyorsasági végén megint aszfalton mész.
Az idei négy IRC–futamomból kétszer kiestem, és most nagyon szerettem volna célba érni, úgyhogy az első körben mind a két nap óvatosan mentünk, a másodikat egy kicsit megnyomtuk. Az autó fantasztikusan viselkedett, semmi problémánk nem volt vele, ami óriási segítség egy ilyen nehéz versenyen.
Péntek estére elfáradtam, de most egyáltalán nem érzek fáradságot, és vártam a vasárnapi Golden Stage Rallyt. Így gyakorlatilag három napot versenyezünk egyhuzamban és egy vb-s távot teljesítünk, ami nagy kihívás.

1018

Csökő Zoltán: – Nagyon élveztem a versenyt. A rajt előtt a HANS-os sisaktól tartottam egy kicsit, de az első percben megszoktam, és mivel sokkal stabilabban le tudod szorítani magad az ülésben, otthon is ilyet fogok használni.
A pályabejárás és az itinerírás komoly feladat volt. Két körből kellett felírnunk a pályákat, ráadásul egy jobbkormányos autóval tréningeztünk. Laci bácsi már elsőre elég pontos itinert diktált, amibe nem kellett sokat javítani. A rendezőktől kaptunk egy belsőkamerás felvételt a gyorsaságikról, ami arra jó volt, hogy miután felírtuk a pályákat még egyszer le tudtam ellenőrizni.
Rutinos vb-s és IRC-s navigátorok azt mondták, hogy nem lesz idő az itiner lemásolására, de én mégis bevállaltam, mert abból, amit az autóban írtam, nem biztos, hogy boldogultam volna.


Nem csak a két Hondás páros miatt tekinthető sikeresnek magyar szempontból a Ciprus Rally, hanem azért is, mert a leggyorsabb kétkerekes autón is magyar rendszám volt. Karl Kruuda a Suzuki Sport Europe autójával indult ezen a viadalon is. „Mindössze” azért nem szerepelt a televíziós közvetítésekben és a híradásokban, mert a Suzuki nem nevezett az IRC sorozatra, így ebből a szempontból mintha ott se lett volna, annyi figyelmet kapott.

Tags: , ,

Sharing is sexy

Related posts

0 megjegyzés for this post

Leave a Reply


Hírek forrásai | hír partnerek:

Minden aminek két kereke van, vagy annál több..... autohun
[origo], NSO, videa, duen,
f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu