Kelet-Európa Minije lehetne a Trabant nT
23:34 Autó, Hírek, Trabant 2 megjegyzés Tubiyooly
Kelet-Európa Minije lehetne a Trabant nT, de nem ártana bele egy jó erős turbómotor.
Trabant prototípus IAA 2009
A Herpa játékgyár által építtetett prototípus tökéletesen hozza a klasszikus Trabi-stílusjegyeket: a kerek lámpák, a jellegzetes vigyorgó hűtőmaszk, a gótikus katedrálisok ablakait idéző hátsó lámpaforma, a tető fémkerete épp úgy megvan, mint az eredeti Trabant Kombin, de a rövid farrésztől az összkép még vagányabb, sportosabb. Kérdés nélkül elhinnénk, ha azt mondanák, hogy 180 lovas, turbómotoros kisautó lesz, a Mini vetélytársa, és egy percig sem kételkednénk az üzleti sikerben.A tanulmány alkotói azonban nem így gondolják. Inkább az elektromos hajtásban látnak fantáziát, ami egyelőre finoman szólva bizonytalan fejlesztési irány: bár a kormányok és a nagyobb gyártók is igen lelkesek, nemigen látszik, hogy a vásárlók is készen állnak a lassú, rövid hatótávolságú és törvénytelenül drága járművek elfogadására. A Herpa mindenesetre villamos Trabit igér, 65 lóerős elektromos motorral, Li-ion akkukkal, 130 km/h-s végsebességgel, 160 kilométeres hatótávolsággal, napcellás tetővel, 20 ezer euró körüli áron. Az nT prototípus sokkal nagyobb, mint az eredeti Trabi volt: 3,95 méter hosszú, 1,69 méter széles és 1,5 méter magas, a tengelytávja pedig 2,45 méter, azaz nagyjából akkora, mint manapság egy szokványos városi kisautó, és 1050 kilogrammos tömegével nem is nehezebb. Négy felnőtt és egy gyerek számára állítólag még kényelmes is lenne a belső tér.
Ami még a gyártónak is hiányzik, az egy megfelelően bőkezű befektető: 30 millió euró kéne, hogy a gyártás 2012-re beindulhasson, ahogy tervezik. Egyelőre még senki nem jelentkezett, akinek volna ennyi felesleges pénze, hogy egy villanymotoros kiskocsi fejlesztésébe ölje, úgy, hogy csak a múltidéző forma miatt van rá esély, hogy a végterméket bárki megveszi majd. Pedig a Trabi feltámasztásában szerintünk is van fantázia, csak máshogy kellene hozzáfogni.
Időközben Frankfurtba küldött különítményünk is küldött néhány képet az új Trabi prototípusáról. Azt mondják, egyértelműen felfedezhető, hogy az autót alkotó alkatrészek zöme Volkswagen eredetű. A tervezők még arra is figyeltek, hogy a Trabant-nosztalgia alapkövei megmaradjanak: a kilincsváltó, a kesztyűtartót helyettesítő polc, illetve a végletesen egyszerű körműszer.
forrás: Totalcar
Még több képekért kattintsatok a képekre és válasszátok a bal alsó sarokban található KIS KÉPEK fülecskét. Nagyon sok jó és érdekes képeket találhattok a jármű külsejéről és belsejéről egyaránt, a Totalcar jóvoltából.
Related posts
2 megjegyzés for this post
Leave a Reply
Címkékszerint
2011
Alice Powell
Árlista
Autó
Baumgartner Zsolt
Benik Balázs
BMV
Brawn
Budapest-Bamako
BUÉK
Chevrolet Corvette
Dacia
Dacia Duster
Dakar
Drift
DTM
Ferrari
Ferrari Challenge
FIA
Ford
Forma-1
Genii Capital
GT 1
Gyorsulás
Hírek
Hírek forrásai | hír partnerek
INDYCAR
interjú
IRC
Jackues Villeneuve
Játékok
Jegyek
Kamion
Karácsony
Karthikeyan
Ken Block
Kiegészítők
Közvetítések
KRESZ
Lotus
Makai Gyuri
McLaren
Michael Schumacher
Michelisz
Mikulás Rallye
Moto2
MotoGP
Motor
NASCAR
Pályák
Pilóták
Pilóták honlapjai
Race of Champions
Rallye
Renault
Roncsderby
S2000
SEAT Leon EuroCup
Sebastian Vettel
Skoda
Solberg Extreme Motorshow
Suzuki Kupa
Szabályzatok
Szimulátor
Talmácsi Gábor
Teszt
Trabant
Travis Pastrana
Ugrás
Utánpótlás
Végeredmény
Verseny naptár
Versenyautó
Videó
WRC
WTCC
Hírek forrásai | hír partnerek:
Minden aminek két kereke van, vagy annál több..... autohun
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
Jó-jó csak ne lenne ilyen rohadt drága ez a vas!
Na egy ilyen Trabiba én is beleülnék! Nagyon király a verda.