Forma-1 | Michael Schumacher interjú.....

A Formula-1 hétszeres bajnoka, Michael Schumacher a Schweizer Fernsehen televíziónak adott interjúban beszámolt az elmúlt tizenkét hónap eseményeiről, valamint arról, hogy mi zajlott a kulisszák mögött a 2010-es esztendőben.

Mindenki nagyon várta a visszatérésedet, a barátaid és a vetélytársaid is. Te hogyan értékeled a szezont?
Michael Schumacher
: "Összességében nagyon élveztem, de persze voltak olyan pillanatok, amelyek nehezebbek voltak és kevésbé voltak élvezetesek, de elég régóta vagyok a sportban ahhoz, hogy ne egy vagy két verseny alapján alkossak képet a dolgokról. Ez hosszú távú projekt, amelynek célja, hogy bajnoki címet nyerjek a Mercedesszel. Az várható volt, hogy ez nem biztos, hogy már az első évben össze fog jönni."

Te mégis úgy tértél vissza, hogy a bajnoki címért akarsz harcolni. Nehéz volt alacsonyabbra helyezni a mércét?
Michael Schumacher
: "Mivel realista vagyok, nem volt olyan nehéz. Amikor vezetek, érzem, hogy milyen az autó, ezért hamar kiderült, hogy hol van a határ és milyenek a lehetőségeink. Viszonylag hamar észrevehető volt, hogy ezzel az autóval nem tudtunk a bajnoki címért harcolni, ezért gyorsan le is zártam a dolgot, és helyette a 2011-es munkálatokra fókuszáltam."

Te vagy a Formula-1 legsikeresebb versenyzője, miért akarsz mégis még mindig versenyezni?
Michael Schumacher
: "Egész egyszerűen azért, mert élvezem ezt az egészet. Három évet kihagytam, ami valójában nem is kihagyás volt, hiszen nem volt tervben a visszatérés. Akkoriban úgy tűnt, hogy véglegesen visszavonulok, az élet azonban másképp hozta. Hoztam egy döntést, amit nem bántam meg, és ha választanom kellene, ugyanezt tenném. Persze a mércét alacsonyabbra helyezném, de azért így is élvezem az egészet, 2011-ben még jobb lesz."

Feltűnt, hogy sokkal lazább vagy, mint korábban voltál.
Michael Schumacher
: "Ez így is van. Talán azért is furcsa ez az embereknek, mert sokan arra emlékeznek, amikor a Ferrarinál évről évre a bajnoki címért harcoltam. Valahogy soha nem tudtam elszakadni a dolgoktól, annyira benne voltam a harcban. A három év szünet e tekintetben jót tett. A másik, hogy mivel tudtam, hogy most nem harcolhatunk a címért, bizonyos értelemben csökkent a vállunkra nehezedő teher, ami oldotta a feszültséget is. Ilyenkor is a maximumot nyújtom, de sokkal feszültebb az ember, amikor a bajnoki cím a tét."

Az emberek azt mondják rólad, hogy önző vagy.
Michael Schumacher
: "Ez így van. Ebben a sportban annak is kell lenned. Aki sikeres akar lenni, néha olyan döntéseket kell hoznia, amivel nem mindenki ért egyet. Ez a sportban és az életben is így van. Ilyen szempontból egoista vagyok, de tudom, hogy mennyire fontos a csapat, valamint az összetartás ahhoz, hogy valaki egyáltalán sikeres lehessen."

Az egyik legnagyobb erősséged, hogy magad mögé tudod állítani az egész csapatot?
Michael Schumacher
: "Remélem, hogy így van."

Szerinted mi a legnagyobb erősséged?
Michael Schumacher
: "Szerintem nem lehet egy dolgot kiemelni. Ez olyan mint egy kirakós játék, az egyes elemeknek össze kell passzolniuk."

Azt beszélik, hogy mindig mindent ellenőrizni akarsz. Igaz ez?
Michael Schumacher
: "Attól függ miről van szó. Eleve abból indulok ki, hogy minden jól meg van szervezve és kontrollálva is van. A megbízhatóság ebben a sportban nagyon fontos, és ahogy a közmondás tartja, ahhoz, hogy első lehess, előbb célba is kell érned. Ez alapvető követelés."

Ha egy tesztelés után arra kéred a mérnököket, hogy változtassák meg a beállításokat, akkor utána ellenőrzöd, hogy valóban megtették?
Michael Schumacher
: "Nem én felelek a beállításokért. A megbeszéléseken mindent részletesen megvitatunk. Ilyenkor alapos vagyok és meg akarok bizonyosodni arról, hogy semmiről sem feledkeztünk meg. Talán ezért mondják rólam, hogy mindent ellenőrizni akarok."

Akkor megbízol a csapatban?
Michael Schumacher
: "Anélkül nem menne."

Hogyan boldogulsz az olyan emberekkel, akiket nem ismersz annyira?
Michael Schumacher
: "Szkeptikus vagyok."

Nem bízol bennük?
Michael Schumacher
: "Szkeptikus vagyok."

Nem kellemetlen, hogy szkeptikus vagy az emberekkel szemben?
Michael Schumacher
: "Miért?"

Nem tudom, nekem mindig van egy elképzelésem az emberekről, és abban bízok, hogy nem fognak az ellenkezőjéről meggyőzni annak, amit gondolok.
Michael Schumacher
: "Persze így is lehet, de én alapvetően másképp gondolkozom. Előbb szeretem megismerni az embereket és csak utána értékelek."

Tehát senkinek sem előlegezed meg a bizalmat?
Michael Schumacher
: "Attól függ, hogy kiről van szó, de egy kis szkepticizmus egészséges és segíthet is."

Néhányan veled szemben is szkeptikusak és azt mondják, hogy már öreg vagy ahhoz, hogy bajnoki címet nyerj.
Michael Schumacher
: "Érthető, hogy vannak olyan emberek, akik így gondolják. Őket meg kell győznöm az ellenkezőjéről."

Én is kételkedem egy kicsit. Nem vitás, hogy fizikailag fitt vagy, de az életkorral jár, hogy megváltozik a reakcióidő és a látás sem tökéletes. Ez nem jelent majd problémát?
Michael Schumacher
: "Nem vagyok 25 éves, ez nem is vitatható, de szerintem nem kell elbujdosnom, hiszen három év kihagyás után is ott voltam a legjobbak között. Bizakodó vagyok, hogy 2011-ben az új autónak és a tapasztalatomnak köszönhetően a győzelemért harcolhatok. A bajnoki cím persze más kérdés, különösen, ha megnézzük, hogy milyen hátrányunk volt 2010-ben. De éppen ettől olyan izgalmas az egész."

Néhány volt ellenfeled azt mondja, hogy ez az egész lassan veszélyes lesz.
Michael Schumacher
: "Mi lesz veszélyes?"

A sport, hiszen Abu-Dzabiban is volt egy baleseted, és nem az első.
Michael Schumacher
: "Amikor a Mercedes leszerződtetett, tudták, hogy mennyi idős vagyok. Tudják, hogy milyen visszajelzéseket adhatok. A sport veszélyes, de az élet is. Mindenki tudja, hogy mekkora kockázatot hajlandó vállalni, hogy meddig mehet el. Azért mert idősebb vagyok, nem vállalok kevesebb kockázatot. Nem vagyok fiatal kakas, de még friss és fitt vagyok."

Tags: , , ,

Sharing is sexy

Related posts

0 megjegyzés for this post

Leave a Reply


Hírek forrásai | hír partnerek:

Minden aminek két kereke van, vagy annál több..... autohun
[origo], NSO, videa, duen,
f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu