Dacia Duster
6:42 Árlista, Autó, Dacia, Dacia Duster, Teszt 1 megjegyzés Tubiyooly
Az új Dacia már nem csak Renault, hanem részben Nissan is. Végre a formájára is több figyelmet szenteltek, miközben a márka értékeit ennél a modellnél is megtartották: tágas, és kategóriájában szemtelenül olcsó.
Kedvezményes Renault hitellel már 2,5 millió forinttól elérhető a Duster(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Az Aro után nem hittem volna, hogy valaha még román terepjáróban fogok ülni, de a Dacia ismét meg tudott lepni. Az új Duster nem klasszikus értelemben vett terepjáró, sokkal inkább SUV vagy crossover, de mégis komolyan kell venni. A Dacia ugyanis nem illeszkedett a mostanában divatos irányzatba, nem agyonextrázott csillogó-villogó diszkóautót terveztek, hanem visszatért a klasszikus értékekhez: egy terepezésre is alkalmas, strapabíró autót építettek. Igazság szerint másra nem is lett volna tudásuk, energiájuk, hiszen a luxusautó-gyártástól azért még messze állnak, ez a modell azonban megállja a helyét, ráadásul vonzerőként ismét ott a kivételesen jó ár/érték arány.
szólj hozzá: Dacia Duster bemutató
Egy gyári videó: Duster terepen
Már nem lehet egymodelles gyártóként gondolni a Daciára, a Logan különböző változatai mellett (szedán, MCV, Van és Pickup) ott az egyre sikeresebb Sandero, és most itt a Duster. Ez utóbbi ismét egy új kategóriát hoz be a márka kínálatába: eddig nem voltak jelen az SUV-piacon, most viszont alaposan belerondíthatnak a többiek dolgába. Ez olyannyira igaz, hogy a Dacia már most kénytelen volt átállni nagyobb gyártási darabszámra, mivel az év első három hónapjában annyi Duster kelt el, hogy már most ez a Dacia második legsikeresebb modellje, pedig nem is minden piacon lehetett kapni.
Magyarországon például hivatalosan most mutatkozott be, igaz a nemzetközi bemutatón mindent megtudhattunk róla. A Duster elvileg már rendelhető, az viszont kérdés, hogy mennyire gyorsan lehet hozzájutni. Ha hinni lehet a híreknek, akkor Európa nagyobb piacai felvásárolják az összest. Éppen ezért emelték a termelést, hiszen nem tudnák kielégíteni az igényeket.
A Duster sok szempontból más, mint a korábbi Daciák, de van, amiben hasonlít a régi modellekre. Egyrészről a felhasznált anyagok minősége még mindig nem a legjobb, de legalább modellről modellre igyekeznek javítani rajta. A középkonzol és a műszerfal ugyan régi ismerős, de az egész igényesebb hatást kelt. Szerencsére az autó formájára nagyobb figyelmet szenteltek, erre már rá lehet sütni a divatos jelzőt, még akkor is, ha nem ez a legszebb SUV, amit valaha láttam.
Külsőre kifejezetten pozitív benyomást kelt, és az a szerencse, hogy a műszaki tartalom is erősödött. Eddig is azt mondtuk Daciákról, hogy a már bevált, megbízható Renault-megoldásokat kapta meg, most azonban még távoli japán testvérével is erősödött. A Nissan X-Trail hajtását kapta ugyanis, amely egyébként a Qashqaiban is dolgozik már egy ideje. Az összkerekes modellek hatfokozatú váltója is a Nissantól származik, de az erőforrások a már jól ismert Renault-termékek. Az alapmotor a franciák 105 lóerős 1,6 literes benzinese, emellett még egy kéttagú dízel kínálatból lehet választani. A 1,5 dCi 85 lóerős változata csak elsőkerék-hajtással kapható, míg ugyanebből a motorból a 110 lovas verzió csak 4x4-gyel vehető meg. Ez utóbbit volt alkalmam kipróbálni, és az az igazság, hogy kevés fogást találtam rajta. Nem egy repülő, de korrekt dinamikával mozgatja ezt a meglepően könnyű karosszériát.
ÁRLISTA | Access | Ambiance | Artic | Exception |
1,6 16V 77 kW/105 LE 4x2 | 2 790 000 | 2 990 000 | ||
1,6 16V 77 kW/105 LE 4x4 | 3 290 000 | 3 490 000 | 3 790 000 | 4 020 000 |
1,5 dCi 63 kW/85 LE 4x2 | 3 290 000 | |||
1,5 dCi 80 kW/110 LE 4x4 | 3 990 000 | 4 290 000 | 4 520 000 |
Kis hengerűrtartalma ellenére a motor egészen jól húz már alacsony fordulatszámról is, ráadásul a terepezéshez nagyon rövid egyes fokozatot tettek bele, hogy ne kelljen felező. Így aztán a Duster olyan saras, dombos helyekről kijött, amire még a valódi terepjáróval érkező katonák is azt mondták, hogy csak csörlőzéssel fog menni. Elég kézzel zárni a központi difit, és máris egészen jól mozog terepen, még a szériában hozzá szerelt nyári abroncsokon is. Ezzel tényleg bementünk valódi terepre, nem féltettük, mint a kategória egyéb divatmodelljeit. Tehát ha valaki tényleg egy hasznos, tágas terepjáróra vágyik, amit bármikor összesarazhat, akkor a Dusterrel nem téved nagyot.
Szerencsére már nem annyira billegős, mint az előd Dacia-modellek, így országúton is elég jól mozog. Meglepően jól fordul, de szerencsére rossz úton sem rázza szét az utasokat. A kormányzása kellemes, a Nissan-váltó pedig új dimenziókat nyit. Az összkerékhajtás használata egyszerű, de mégis komoly képességekkel rendelkezik. Még az autópályán tapasztalható zajszint sem túl megterhelő, tehát a Dusterbe nehéz lenne komolyabban belekötni a menettulajdonságai alapján. Nincs kirívóan erős motorja, de legalább nem fogyaszt sokat. A kipróbált 110 lóerős 1,5 dCi komoly terepezéssel is beérte 7,4 literes átlaggal.
A Duster legnagyobb vonzereje az ára lesz: 2,8 millióról indul, de a legolcsóbb 4x4-es változat 3,2 millió forintba kerül. Ugyanez az 1,6-os benzines a fullos (bőr üléshuzat) felszereltséggel, ESP-vel 4,1 millió forint. Ha azt nézzük, hogy a jóval kisebb, hasonló felszereltségű, de nem bőr üléshuzatos SX4-es Suzuki 4,9 millióba kerül, akkor egyből látszik a Duster hatalmas árelőnye, ráadásul a Dacia komolyabb terepjáró-képességekkel rendelkezik. Én mégis a fullos 1,5-ös dízelt választanám 4,5 millióért, hiszen az a tapasztalatok alapján tényleg nagyon jó autó.
Műszaki adatok | 1,6 16V 4x2 | 1,6 16v 4x4 | 1,5 dCi 4x2 | 1,5 dCi 4x4 | |
Motor, erőátvitel, fékek | |||||
Hengerűrtartalom | 1598 cm3 | 1598 cm3 | 1461 cm3 | 1461 cm3 | |
Furat/löket | 79,5/80,5 mm | 79,5/80,5 mm | 76/80,5 mm | 76/80,5 mm | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/8 | 4/8 | |
Max. teljesítmény | 77 kW (105 LE)/5750 | 77 kW (105 LE)/5750 | 63 kW (85 LE)/3750 | 80 kW (110 LE)/4000 | |
Max. nyomaték | 148 Nm/3750 | 148 Nm/3750 | 200 Nm/1900 | 240 Nm/1750 | |
Sebességváltó | ötfokozatú man. | hatfokozatú man. | ötfokozatú man. | hatfokozatú man. | |
Fékrendszer elöl/hátul | hűtött tárcsa/dob | hűtött tárcsa/dob | hűtött tárcsa/dob | hűtött tárcsa/dob | |
Méretek, tömegek | |||||
Hosszúság | 4315 mm | 4315 mm | 4315 mm | 4315 mm | |
Szélesség | 1822 mm | 1822 mm | 1822 mm | 1822 mm | |
Magasság | 1625 mm | 1625 mm | 1625 mm | 1625 mm | |
Tengelytáv | 2673 mm | 2673 mm | 2673 mm | 2673 mm | |
Nyomtáv elöl/hátul | 1560/1573 mm | 1560/1573 mm | 1560/1573 mm | 1560/1573 mm | |
Csomagtartó mérete | 475-1636 liter | 408-1570 liter | 475-1636 liter | 408-1570 liter | |
Üzemanyagtartály mérete | 50 liter | 50 liter | 50 liter | 50 liter | |
Üres tömeg | 1160 kg | 1250 kg | 1180 kg | 1294 kg | |
Terhelhetőség | 550 kg | 550 kg | 550 kg | 550 kg | |
Hasmagasság | 205 mm | 210 mm | 205 mm | 210 mm | |
Első terepszög | 30 fok | 30 fok | 30 fok | 30 fok | |
Középső terepszög | 23 fok | 23 fok | 23 fok | 23 fok | |
Hátsó terepszög | 36 fok | 36 fok | 36 fok | 36 fok | |
Barázdálási mélység | 350 mm | 350 mm | 350 mm | 350 mm | |
Menetteljesítmények, fogyasztás | |||||
Legnagyobb sebesség | 165 km/óra | 160 km/óra | 155 km/óra | 168 km/óra | |
Gyorsulás 0-100 km/óra | 11,5 mp | 12,8 mp | 13,9 mp | 12,5 mp | |
Fogyasztás, vegyes | 7,5 l/100 km | 8,0 l/100 km | 5,1 l/100 km | 5,6 l/100 km | |
Szén-dioxid-kibocsátás | 177 g/km | 185 g/km | 135 g/km | 145 g/km |
Tags: Árlista, Autó, Dacia, Dacia Duster, Teszt
Sharing is sexyRelated posts
1 megjegyzés for this post
Leave a Reply
Címkékszerint
2011
Alice Powell
Árlista
Autó
Baumgartner Zsolt
Benik Balázs
BMV
Brawn
Budapest-Bamako
BUÉK
Chevrolet Corvette
Dacia
Dacia Duster
Dakar
Drift
DTM
Ferrari
Ferrari Challenge
FIA
Ford
Forma-1
Genii Capital
GT 1
Gyorsulás
Hírek
Hírek forrásai | hír partnerek
INDYCAR
interjú
IRC
Jackues Villeneuve
Játékok
Jegyek
Kamion
Karácsony
Karthikeyan
Ken Block
Kiegészítők
Közvetítések
KRESZ
Lotus
Makai Gyuri
McLaren
Michael Schumacher
Michelisz
Mikulás Rallye
Moto2
MotoGP
Motor
NASCAR
Pályák
Pilóták
Pilóták honlapjai
Race of Champions
Rallye
Renault
Roncsderby
S2000
SEAT Leon EuroCup
Sebastian Vettel
Skoda
Solberg Extreme Motorshow
Suzuki Kupa
Szabályzatok
Szimulátor
Talmácsi Gábor
Teszt
Trabant
Travis Pastrana
Ugrás
Utánpótlás
Végeredmény
Verseny naptár
Versenyautó
Videó
WRC
WTCC
Hírek forrásai | hír partnerek:
Minden aminek két kereke van, vagy annál több..... autohun
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
Nagyon király ez a kocsi!