Végig hittem magamban
2:05 Autó, Forma-1 0 megjegyzés Tubiyooly
Vettel: Végig hittem magamban
Sebastian Vettel az autójában és a dobogón is elsírta magát, majd a sajtótájékoztatón nehezen találta a szavakat, amelyekkel leírja, milyen érzés a Formula–1 világbajnokának lenni. Az Abu-dzabi Nagydíjat megnyerő német csapatfőnöke és édesapja is rendkívül boldog. Fernando Alonso szerint utólag könnyű lenne elítélni csapatát a korai kerékcseréje miatt.
![]() |
| Vettelt lelkileg megviselte az idény, de a végeredmény tökéletesen kárpótolta (Fotó: Reuters) |
Hirdetés
A versenyzőt Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója (és Mark Webber legnagyobb, csapaton belüli ellensége) kísérte fel a dobogóra. Végig ő erőltette, hogy Vettelből ne csináljanak az idén második számú pilótát, és végül ki is fizetődött a stratégia, hiszen ha Vettel Interlagosban elengedte volna az ausztrált, most Alonso lenne a világbajnok.„Nem tudom, mit kellene most mondanom, hihetetlen idény volt, főleg lelkileg viselt meg – mondta Vettel. – Ám végig hittem magamban. Ma arra törekedtem, hogy senkivel se ütközzek össze, mert tudtam, hogy meg fogom nyerni a versenyt. Szerencsére a boxkiállás után Lewis Kubica mögött ragadt, és el tudtam húzni. A célba érés után vártam, milyen sorrendben érjenek be a többiek, és a versenymérnököm azt ordította, hogy világbajnok vagyok."
Vettel Monte-Carlóban vezette már a világbajnokságot, akkor holtversenyben állt az élen Mark Webberrel. Ezúttal azonban, a legfontosabb pillanatban egyedül áll az élen, és nem lehet elvenni tőle a vb-címet.
| „Örülök Seb elsőségének, jó barátok vagyunk, és pontosan tudom, milyen nehézségeken ment keresztül ebben az idényben – mondta Schumacher a BBC-nek. – Igazi hullámvasút volt ez az évada, a mélypontokra inkább technikai okokból került, mintsem egyéni hibákból. Ügyes volt, remek a csapata, kiváló munkát végeztek." |
Norbert Vettel, a világbajnok édesapja a német RTL-nek adott interjút a leintés után.
„Nem mertem kimenni a lelátóra, a hotelből néztem a versenyt, az arab kommentárból egy szót sem értettem, de legalább nem idegeskedtem. Nagyon boldog vagyok, hihetetlen ez az egész. Ez életem legszebb napja azóta, hogy megszületett a fiam" – mondta Norbert Vettel.
Fernando Alonso csapdába került, amikor a verseny elején Webber stratégiáját követve a boxba állt közepesen kemény gumikért. Így viszont az ausztrálhoz hasonlóan az első körökben, a biztonsági időszakban kiálló Nico Rosberg és Vitalij Petrov mögött ragadt. Alonso a 4. helyezés helyett a 7. pozíciót szerezte meg, és ezzel négy ponttal kikapott német riválisától.
„Utólag könnyű megmondani, mi lett volna a jobb stratégia. Ha nem állok ki idejében, talán Webber mögé kerültem volna. Nem volt könnyű eldönteni, mi a helyes megoldás" – elmélkedett Alonso.
| A VÉGEREDMÉNY | |||
| 1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1 óra 39:36.837 |
| 2. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +10.1 |
| 3. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +11.0 |
| 4. | Nico Rosberg | Mercedes | +30.7 |
| 5. | Robert Kubica | Renault | +39.0 |
| 6. | Vitalij Petrov | Renault | +43.5 |
| 7. | Fernando Alonso | Ferrari | +43.7 |
| 8. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +44.2 |
| 9. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +50.2 |
| 10. | Felipe Massa | Ferrari | +50.8 |
| 11. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | +51.5 |
| 12. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | +57.6 |
| 13. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | +58.3 |
| 14. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | +59.5 |
| 15. | Sébastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1:03.1 |
| 16. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | +1:04.7 |
| 17. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1 kör h. |
| 18. | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
| 19. | Bruno Senna | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
| 20. | Christian Klien | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
| 21. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 4 kör h. |
| FELADTA | |||
| Michael Schumacher | Mercedes | 0 kör | |
| Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 0 kör | |
| Timo Glock | Virgin-Cosworth | 43 kör | |
| PILÓTÁK | |
| 1. Vettel | 256 |
| 2. Alonso | 252 |
| 3. Webber | 242 |
| 4. Hamilton | 240 |
| 5. Button | 214 |
| 6. Massa | 144 |
| 7. N. Rosberg | 142 |
| 8. Kubica | 136 |
| 9. M. Schumacher | 72 |
| 10. Barrichello | 47 |
| 11. Sutil | 47 |
| 12. Kobajasi | 32 |
| 13. Petrov | 27 |
| 14. Hulkenberg | 22 |
| 15. Liuzzi | 21 |
| 16. Buemi | 8 |
| 17. De la Rosa | 6 |
| 18. Heidfeld | 6 |
| 19. Alguersuari | 5 |
| KONSTRUKTŐRÖK | |
| 1. Red Bull-Renault | 498 |
| 2. McLaren-Mercedes | 454 |
| 3. Ferrari | 396 |
| 4. Mercedes | 214 |
| 5. Renault | 163 |
| 6. Williams-Cosworth | 69 |
| 7. Force India-Mercedes | 68 |
| 8. Sauber-Ferrari | 44 |
| 9. Toro Rosso-Ferrari | 13 |
Related posts
0 megjegyzés for this post
Leave a Reply

Címkékszerint
2011
Alice Powell
Árlista
Autó
Baumgartner Zsolt
Benik Balázs
BMV
Brawn
Budapest-Bamako
BUÉK
Chevrolet Corvette
Dacia
Dacia Duster
Dakar
Drift
DTM
Ferrari
Ferrari Challenge
FIA
Ford
Forma-1
Genii Capital
GT 1
Gyorsulás
Hírek
Hírek forrásai | hír partnerek
INDYCAR
interjú
IRC
Jackues Villeneuve
Játékok
Jegyek
Kamion
Karácsony
Karthikeyan
Ken Block
Kiegészítők
Közvetítések
KRESZ
Lotus
Makai Gyuri
McLaren
Michael Schumacher
Michelisz
Mikulás Rallye
Moto2
MotoGP
Motor
NASCAR
Pályák
Pilóták
Pilóták honlapjai
Race of Champions
Rallye
Renault
Roncsderby
S2000
SEAT Leon EuroCup
Sebastian Vettel
Skoda
Solberg Extreme Motorshow
Suzuki Kupa
Szabályzatok
Szimulátor
Talmácsi Gábor
Teszt
Trabant
Travis Pastrana
Ugrás
Utánpótlás
Végeredmény
Verseny naptár
Versenyautó
Videó
WRC
WTCC
Hírek forrásai | hír partnerek:
Minden aminek két kereke van, vagy annál több..... autohun
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
Autó - Motor Magazin






