Doktor MotoGP - Valentino Rossi-portré
13:27 Hírek, interjú, MotoGP, Motor 0 megjegyzés Tubiyooly
Kilenc világbajnoki címmel és számtalan rekorddal a háta mögött ismét fordulóponthoz érkezett a minden idők legnagyobb motorversenyzőjének tartott Valentino Rossi karrierje. Hét év gyümölcsöző együttműködés után az olasz versenyző bejelentette, hogy szakít a Yamahával, és a következő két évben a Ducatival vág neki a gyorsaságimotoros-világbajnokság húsdarálójának. Bemutatjuk, hogyan lett egy tehetséges gokartos kisfiúból a világ legjobb motorosa.

Szerencsére nem volt elég pénze a Rossi családnak a profi gokarthoz, így maradt a motorozás

Hamar felküzdötte magát a királykategóriába
Az olasz tehetségnek így is kilenc verseny kellett, mire futamot tudott nyerni, ami nem csoda, hiszen akkoriban olyan nevek uralták a kategóriát, mint ifjabb Kenny Roberts, Max Biaggi vagy ausztrál Garry McCoy. Első 500-as szezonját a második helyen zárta összetettben Rossi, aki a következő szezonban már hozta a szokásos formáját, mert a tanulóév után az 500 köbcentis kategóriát is maga alá gyűrte. 2001-ben tizenegy győzelemmel simán megszerezte magának és a Hondának a világbajnoki trófeát, majd rá egy évre ismét bezsebelte ezt a címet, ami azért is nagy szó, mert az 500 köbcentis kétütemű motorok helyett 2002-től bevezették a 990 köbcentis négyütemű motorokat, amelyek teljesen új vezetéstechnikát kívántak a versenyzőktől.

A világ legjobb motorosa versenymérnökével: Rossi és Jeremy Burgess

2006-ban számos bukás és műszaki probléma hátráltatta Rossit
2007-ben ismét változás történt a csúcskategóriában, 800 köbcentiméteresre csökkentik a motorok lökettérfogatát, ami még kiélezettebbé teszi a csatározást. Az új körülmények leginkább a Ducatival versenyző Casey Stonernek kedveznek, aki szélsebes motorjával nagy fölénnyel nyerte a vb-t, míg a műszaki problémákkal is küszködő Rossi - az előző évi teljesítményét is alulmúlva - "csak" a harmadik helyen zárt Dani Pedrosa mögött.

Rossi egyik leghíresebb manővere Laguna Secában

Élete legsúlyosabb balesetét idén, Mugellóban szenvedte
Miért Rossi a legnagyobb?
Rossi nem csupán bravúros motorozásával, hanem egyéni stílusával és a győzelmek utáni vicces előadásaival szerzett magának népes rajongótábort. Számos becenevet és egyéni stílust talált ki magának, a futamokon élénksárga szín jelzik a Rossi-rajongók táborát. 46-os rajtszáma ugyancsak legendássá vált, szülővárosában, Tavulliában például annyira nagy becsben tartják a kilencszeres világbajnokukat, hogy a városon belül 46 km/órára csökkentették a sebességhatárt, csak hogy még a közlekedési táblák is Rossi előtt tisztelegjenek.

Nem kérdés, hogy ki korunk legnépszerűbb motorosa
Hogyan tovább?
Az évek során Rossi többször is tesztelt Forma-1-es Ferrarikat - egész jó időeredményekkel-, amelyek után minden egyes alkalommal találgatások keltek szárnyra, vajon mikor nyergel át négy kerékre az olasz. A Doktor persze rendre cáfolt és egyértelművé tette, hogy nem lesz belőle soha Forma-1-pilóta, mert ahhoz már "túl öreg" a 31 évével, azt viszont elképzelhetőnek tartja, hogy a motorozás után egy másik nagy szerelmével, a ralival fog komolyabban foglalkozni. Rossi számos alkalommal ült raliautó volánja mögé, indult versenyeken is, meglepően jó eredményekkel.

Csapattársa, Jorge Lorenzo nagy szerepet játszott Rossi yamahás szakításában
"Nagyon nehéz néhány mondatban kifejezni, milyen kapcsolatom is alakult ki a Yamahával az elmúlt hét évben. Rengeteg dolog megváltozott a már igencsak távolinak tűnő 2004-es év óta, de a leglátványosabban "Ő", az M1-es kódnevű versenymotorom alakult át az évek folyamán. Amikor elkezdtük a munkát, finoman szólva sem volt túl versenyképes, tipikus "középmezőnyös" motor volt, amin előszeretettel gúnyolódtak MotoGP berkein belül. Most, azután, hogy segítettünk Neki felnőni és fejlődni, bárki láthatja, hogy valósággal vigyorog a garázsban, és mindenki a csodájára jár. Bármennyire is szeretem Őt, a munkám a Yamahánál véget ért, így itt az idő, hogy új kihívások elé nézzek. Sajnos még a legnagyobb szerelmek is véget érnek egyszer, egy sereg csodás emléket hagyva maguk után, nekem az volt az egyik legszebb, amikor az első győztes futam után megcsókoltuk egymást a füvön, egyenes a szemembe nézett és azt mondta, szeretlek!"

Tags: Hírek, interjú, MotoGP, Motor
Sharing is sexyRelated posts
0 megjegyzés for this post
Leave a Reply

Címkékszerint
2011
Alice Powell
Árlista
Autó
Baumgartner Zsolt
Benik Balázs
BMV
Brawn
Budapest-Bamako
BUÉK
Chevrolet Corvette
Dacia
Dacia Duster
Dakar
Drift
DTM
Ferrari
Ferrari Challenge
FIA
Ford
Forma-1
Genii Capital
GT 1
Gyorsulás
Hírek
Hírek forrásai | hír partnerek
INDYCAR
interjú
IRC
Jackues Villeneuve
Játékok
Jegyek
Kamion
Karácsony
Karthikeyan
Ken Block
Kiegészítők
Közvetítések
KRESZ
Lotus
Makai Gyuri
McLaren
Michael Schumacher
Michelisz
Mikulás Rallye
Moto2
MotoGP
Motor
NASCAR
Pályák
Pilóták
Pilóták honlapjai
Race of Champions
Rallye
Renault
Roncsderby
S2000
SEAT Leon EuroCup
Sebastian Vettel
Skoda
Solberg Extreme Motorshow
Suzuki Kupa
Szabályzatok
Szimulátor
Talmácsi Gábor
Teszt
Trabant
Travis Pastrana
Ugrás
Utánpótlás
Végeredmény
Verseny naptár
Versenyautó
Videó
WRC
WTCC
Hírek forrásai | hír partnerek:
Minden aminek két kereke van, vagy annál több..... autohun
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
Autó - Motor Magazin





