Az F1-es pilóták visszasírják a régi biztonsági autós szabályt
13:29 Autó, Forma-1 0 megjegyzés Tubiyooly
Az előző hétvégi Brazil Nagydíjon hatalmas kavarodást okozott, hogy miután a biztonsági autó Vitantonio Liuzzi balesete után elhagyta a pályát, a győzelemért és a pontszerző helyekért versenyben lévő pilóták közé több lekörözött versenyző is vegyült, aminek következtében volt, aki azt se tudta, el kell-e engednie a mögötte haladót vagy sem. A pilóták a jövőben nem kérnek egy hasonló káoszból.
![]() |
Eleve kérdés lehet persze, hogy jó-e a pilótáknak beleszólást engedni a szabályok kialakításában, hiszen az ő dolguk elsősorban nem ez, hanem a pályán való bizonyítás, és például Rubens Barrichello szavait olvasva egyértelműen áll előttünk, hogy akkor lenne csak igazán nagy kavarodás a Forma-1-ben, ha az általa javasolt szabályozás lépne életbe.
Íme a rutinos brazil ötlete: "Nagyon vágyom arra, hogy a Forma-1 egy kicsit rugalmasabb legyen a szabályok tekintetében, mert Brazíliában például kétségkívül jobb lett volna, ha a lekörözötteket elereszti a biztonsági autó a mezőny után, de egy másik versenyen, mondjuk egy esős monacói futamon ez elég nehezen lenne kivitelezhető, nemde?"- idézi az autosport.com Barrichellót.
"Szóval, a rugalmasság, amit szeretnék a Forma-1-ben, azt jelentené, hogy egy szabályt, amit az egyik futamon alkalmaznak, nem feltétlenül kellene követniük a többi versenyen is. Ez mindenképp jobb lenne a show szempontjából"- érvelt Barrichello egyfajta futamonként változó ad hoc szabályrendszer mellett, amiről könnyen beláthatjuk, hogy nemhogy megakadályozná egy a Brazil Nagydíjon tapasztaltakhoz hasonló káosz kialakulását a jövőbeni versenyeken, de egyenesen elősegítené azokat, mivel a biztonsági autó pályára hajtásakor ez esetben senki sem tudná, hogy mit kell tennie.
Természetesen akadt azért a pilóták között olyan is, aki komolyabb észérveket tudott felhozni a mostani biztonsági autós szabály eltörlése és a régi szabály újbóli felállítása mellett. Közülük most a force indiás Adrian Sutilt idézzük, aki szerint idén nem Brazíliában fordult elő először, hogy a lekörözöttek kalamajkát okoztak egy futamon.
"Én a régi szabály híve vagyok, szerintem az úgy volt jó, ahogy volt, ellenben ami most van, az nem más, csak totális rumli. Idén rengetegszer láttuk, hogy a lekörözött autók felfordulást okoztak a biztonsági autó kiállása után. Ott volt például Szingapúr, ahol Webber és Hamilton ütközése azért következhetett be, mert Webbert előtte feltartotta az egyik lekörözendő Virgin, és ez okozta a káoszt."
"Sao Paulóban talán még ennél is durvább volt a helyzet. Konkrétan gőzöm nem volt, hogy hol vagyok, Fernando (Alonso) például lekörözött, mert egy idő után elengedtem, pedig senki sem lengette nekem a kék zászlót, én pedig nem tudhattam pontosan, hogy ő-e az, vagy Massa, akit viszont nem kellett volna elengednem, mivel versenyben voltam vele. Fernandót így viszont egy darabig feltartottam, amiről nem én tehettem, de mégsem volt fair vele szemben, hogy lekörözésre váró autók választották el azoktól, akiket üldözött. Nem jó, hogy ilyeneken dőlnek el versenyek, és akár bajnoki címek is, ezért jövőre mindenképp változtatni kell ezen a szabályon"- foglalt állást a régi biztonsági autóra vonatkozó szabály mellett Sutil, akinek szavait ezután Robert Kubica (Renault) és Nick Heidfeld (Sauber) is gyakorlatilag megismételte pepitában.
Íme a rutinos brazil ötlete: "Nagyon vágyom arra, hogy a Forma-1 egy kicsit rugalmasabb legyen a szabályok tekintetében, mert Brazíliában például kétségkívül jobb lett volna, ha a lekörözötteket elereszti a biztonsági autó a mezőny után, de egy másik versenyen, mondjuk egy esős monacói futamon ez elég nehezen lenne kivitelezhető, nemde?"- idézi az autosport.com Barrichellót.
"Szóval, a rugalmasság, amit szeretnék a Forma-1-ben, azt jelentené, hogy egy szabályt, amit az egyik futamon alkalmaznak, nem feltétlenül kellene követniük a többi versenyen is. Ez mindenképp jobb lenne a show szempontjából"- érvelt Barrichello egyfajta futamonként változó ad hoc szabályrendszer mellett, amiről könnyen beláthatjuk, hogy nemhogy megakadályozná egy a Brazil Nagydíjon tapasztaltakhoz hasonló káosz kialakulását a jövőbeni versenyeken, de egyenesen elősegítené azokat, mivel a biztonsági autó pályára hajtásakor ez esetben senki sem tudná, hogy mit kell tennie.
Természetesen akadt azért a pilóták között olyan is, aki komolyabb észérveket tudott felhozni a mostani biztonsági autós szabály eltörlése és a régi szabály újbóli felállítása mellett. Közülük most a force indiás Adrian Sutilt idézzük, aki szerint idén nem Brazíliában fordult elő először, hogy a lekörözöttek kalamajkát okoztak egy futamon.
"Én a régi szabály híve vagyok, szerintem az úgy volt jó, ahogy volt, ellenben ami most van, az nem más, csak totális rumli. Idén rengetegszer láttuk, hogy a lekörözött autók felfordulást okoztak a biztonsági autó kiállása után. Ott volt például Szingapúr, ahol Webber és Hamilton ütközése azért következhetett be, mert Webbert előtte feltartotta az egyik lekörözendő Virgin, és ez okozta a káoszt."
"Sao Paulóban talán még ennél is durvább volt a helyzet. Konkrétan gőzöm nem volt, hogy hol vagyok, Fernando (Alonso) például lekörözött, mert egy idő után elengedtem, pedig senki sem lengette nekem a kék zászlót, én pedig nem tudhattam pontosan, hogy ő-e az, vagy Massa, akit viszont nem kellett volna elengednem, mivel versenyben voltam vele. Fernandót így viszont egy darabig feltartottam, amiről nem én tehettem, de mégsem volt fair vele szemben, hogy lekörözésre váró autók választották el azoktól, akiket üldözött. Nem jó, hogy ilyeneken dőlnek el versenyek, és akár bajnoki címek is, ezért jövőre mindenképp változtatni kell ezen a szabályon"- foglalt állást a régi biztonsági autóra vonatkozó szabály mellett Sutil, akinek szavait ezután Robert Kubica (Renault) és Nick Heidfeld (Sauber) is gyakorlatilag megismételte pepitában.
![]() |
Ellenvéleményként viszont álljon itt annak a Nico Rosbergnek a véleménye, aki maga is alaposan a történések középpontjába került a versenyen, ám ennek ellenére nem a szabályt tartja rossznak, hanem a csapatokat - egyelőre - felkészületlennek erre a kihívásra.
"Nem hiszem, hogy ez egy kezelhetetlen szituáció lenne mindaddig, amíg mindenki tisztában van a szabállyal, és hogy mit kell tennie. Ez egy olyan terület, ahol a csapatoknak a jelek szerint még fejlődniük kell, és a mostaninál gyorsabban kell informálniuk a versenyzőiket, hogy teszem azt, el kell engedniük a mögöttük lévőt vagy, hogy támadhatják az előttük lévőt stb."
"Úgy érzem, ha valaki, akkor én aztán tényleg a történések sűrűjében voltam Brazíliában, mivel három olyan versenyző volt előttem, akik lekörözésre vártak, de ők erről szemlátomást nem tudtak, mögöttem pedig két olyan pilóta, akik hozzám képest körhátrányban voltak, de mégis meg akartak előzni, hogy visszavegyék tőlem az említett körhátrányukat. Meglátásom szerint ilyenkor derül ki, hogy milyen jó a kommunikáció a versenyző és a csapat között, és mennyire tudja a bokszból kontrollálni a csapat a pilóták versenyét. Szóval én nem hiszem, hogy a brazíliai eset után egyből szabálymódosításon kellene törnünk a fejünket"- mondta el véleményét az eset kapcsán Rosberg.
Fotó: AFP
Related posts
0 megjegyzés for this post
Leave a Reply

Címkékszerint
2011
Alice Powell
Árlista
Autó
Baumgartner Zsolt
Benik Balázs
BMV
Brawn
Budapest-Bamako
BUÉK
Chevrolet Corvette
Dacia
Dacia Duster
Dakar
Drift
DTM
Ferrari
Ferrari Challenge
FIA
Ford
Forma-1
Genii Capital
GT 1
Gyorsulás
Hírek
Hírek forrásai | hír partnerek
INDYCAR
interjú
IRC
Jackues Villeneuve
Játékok
Jegyek
Kamion
Karácsony
Karthikeyan
Ken Block
Kiegészítők
Közvetítések
KRESZ
Lotus
Makai Gyuri
McLaren
Michael Schumacher
Michelisz
Mikulás Rallye
Moto2
MotoGP
Motor
NASCAR
Pályák
Pilóták
Pilóták honlapjai
Race of Champions
Rallye
Renault
Roncsderby
S2000
SEAT Leon EuroCup
Sebastian Vettel
Skoda
Solberg Extreme Motorshow
Suzuki Kupa
Szabályzatok
Szimulátor
Talmácsi Gábor
Teszt
Trabant
Travis Pastrana
Ugrás
Utánpótlás
Végeredmény
Verseny naptár
Versenyautó
Videó
WRC
WTCC
Hírek forrásai | hír partnerek:
Minden aminek két kereke van, vagy annál több..... autohun
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
Autó - Motor Magazin







