Jön a Pirelli, a KERS visszatér és állítható lesz a hátsószárny...
2:11 Autó, Forma-1, Hírek, Teszt 0 megjegyzés Tubiyooly
A 2011-es szabályváltozások
Búcsú az F-csatornától és a dupla-diffúzortól.
Az elmúlt két évben talán a legtöbbet használt technikai kifejezés volt az F-csatorna és a dupla-diffúzor, ennek azonban jövőre vége szakad, mert mindkét aerodinamikai eszköz betiltásra kerül. Ez azt fogja jelenteni, hogy az autók aerodinamikai karakterisztikája jelentős mértékben megváltozik a 2011-es szezonban.
A Pirelli visszatér!
A Bridgestone 13 Formula-1-ben eltöltött évet követően úgy döntött, hogy kivonul a sportból, helyét pedig kizárólagos szállítóként az olasz Pirelli veszi majd át. A Pirelli számára nem ismeretlen a Formula-1 világa, hiszen 1991 előtt már szerepeltek abroncsaikkal az F1-ben. A három éves szerződéssel rendelkező Pirelli új abroncsaival november közepén Abu Dhabiban már volt lehetősége megismerkednie a mezőnynek ez azonban nem azt jelenti, hogy mindenki össze is tud majd barátkozni az új abroncsokkal a Bahraini szezonnyitóra. A Pirelli abroncsai máshogyan viselkednek és kezelhetőek a Bridgestoneokhoz képest és a súlyelosztásuk (46,5% első, 53,5% hátsó) is eltérő.
Állítható hátsószárny.
Az első szárnyak helyett 2011-től a hátsószárnyak lesznek majd állíthatóak. A rendszert elektronikusan felügyelik, így a pilóta csak abban az esetben kapja meg a lehetőséget a pálya egy adott pontján a hátsószárny állítására, ha az előtte haladóhoz közelebb kerül, mint 1 másodperc. A mozgatható hátsószárnnyal az előzéseket szeretnék megkönnyíteni. A rendszer egyébként automatikusan kikapcsol amint a pilóta a fékre lép. A szabadedzéseken és az időmérőedzéseken azonban nem lesz megszorítás a pilóták ott és annyiszor használják, amennyiszer azt csak tudják, vagy akarják.
A KERS visszatérése.
Az állítható hátsószárny mellett a KERS-sel szeretné az FIA megkönnyíteni az előzést. A KERS 2009-ben mutatkozott be a Formula-1-ben majd a csapatok megegyeztek, hogy 2010-ben önkéntesen lemondanak a használatáról. A Kinetikus Energia Visszanyerő Rendszer (Kinetic Energy Recovery Systems) lényege, hogy a fékezések során energiát raktároz, amit a pilóta egy gomb megnyomásával ismét fel tud majd szabadítani. 2009-hez képest azonban nem emelkedik a KERS rendszer ereje, ugyanakkor, hogy a „testesebb” pilótákat se érje hátrány az autók (versenyzővel együtt számított) minimum súlyát 620 kilogrammról 640 kilogrammra emelik. A tankolás betiltása és a nagyobb üzemanyag tank azonban 2009-hez képest valószínűleg újabb nehézségeket jelent majd a csapatoknak a KERS rendszer beépítését illetően.
Szabó Imre
forrás: formula.hu

Tags: Autó, Forma-1, Hírek, Teszt
Sharing is sexyRelated posts
0 megjegyzés for this post
Leave a Reply

Címkékszerint
2011
Alice Powell
Árlista
Autó
Baumgartner Zsolt
Benik Balázs
BMV
Brawn
Budapest-Bamako
BUÉK
Chevrolet Corvette
Dacia
Dacia Duster
Dakar
Drift
DTM
Ferrari
Ferrari Challenge
FIA
Ford
Forma-1
Genii Capital
GT 1
Gyorsulás
Hírek
Hírek forrásai | hír partnerek
INDYCAR
interjú
IRC
Jackues Villeneuve
Játékok
Jegyek
Kamion
Karácsony
Karthikeyan
Ken Block
Kiegészítők
Közvetítések
KRESZ
Lotus
Makai Gyuri
McLaren
Michael Schumacher
Michelisz
Mikulás Rallye
Moto2
MotoGP
Motor
NASCAR
Pályák
Pilóták
Pilóták honlapjai
Race of Champions
Rallye
Renault
Roncsderby
S2000
SEAT Leon EuroCup
Sebastian Vettel
Skoda
Solberg Extreme Motorshow
Suzuki Kupa
Szabályzatok
Szimulátor
Talmácsi Gábor
Teszt
Trabant
Travis Pastrana
Ugrás
Utánpótlás
Végeredmény
Verseny naptár
Versenyautó
Videó
WRC
WTCC
Hírek forrásai | hír partnerek:
Minden aminek két kereke van, vagy annál több..... autohun
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu