Vettel nyerte az évadzárót, ő lett a 2010-es évad világbajnoka
1:57 Autó, Forma-1 0 megjegyzés Tubiyooly
Vettel nyerte az évadzárót, ő lett a 2010-es évad világbajnoka
Hihetetlen izgalmaknak lehettünk szemtanúi az évad utolsó versenyén, ahol a pole-ból induló Sebastian Vettel nem csak a futamot nyerte meg, hanem övé lett a 2010-es egyéni világbajnoki trófea is. A dobogóra a két McLaren állhatott fel, míg Fernando Alonso és Mark Webber csak 7.-8. helyen ért célba.
Alonso előtt végzett negyedik helyen befutva Nico Rosberg, ötödik helyen Robert Kubica, hatodik helyen Vitaly Petrov. Alonso és Webber mögött a kilencedik Jaime Alguersuari volt az utolsó pontszerző pedig Felipe Massa.
Sebastian Vettel 4 pontos előnnyel megnyerte a bajnokságot Fernando Alonso előtt és 23 évesen és 134 naposan a Formula 1 történetének legfiatalabb világbajnokává vált a mai napon.
Felvezető
Az idei évad utolsó versenyének feszül neki a mezőny helyi idő szerint 17:00-kor, amikor a második Abu-Dzabi Nagydíjon kialszanak a piros lámpák. Minden eddiginél izgalmasabb futamra számíthatunk, hiszen a mai napon fog kiderülni, hogy ki lesz a 2010-es évad, a Formula 1 61. világbajnoki sorozat legújabb világbajnoka.
Sebastian Vettel 4 pontos előnnyel megnyerte a bajnokságot Fernando Alonso előtt és 23 évesen és 134 naposan a Formula 1 történetének legfiatalabb világbajnokává vált a mai napon.
Felvezető
Az idei évad utolsó versenyének feszül neki a mezőny helyi idő szerint 17:00-kor, amikor a második Abu-Dzabi Nagydíjon kialszanak a piros lámpák. Minden eddiginél izgalmasabb futamra számíthatunk, hiszen a mai napon fog kiderülni, hogy ki lesz a 2010-es évad, a Formula 1 61. világbajnoki sorozat legújabb világbajnoka.
Sosem volt ilyen szoros egy futammal a vége előtt a világbajnokság, jelenleg még négy pilóta esélyes a Button által birtokolt cím elnyerésére. Fernando Alonso, aki jelenleg vezeti a világbajnokságot (246 pont) magabiztosan várhatja a futamot, hiszen legfőbb riválisa, a Red Bull lebecsült pilótája, Ausztrália élmenője, sir Brabham pártfogoltja, vagyis Mark Webber (238 pont) a tegnapi kvalifikáción csak az ötödik pozíciót szerezte meg. A vb jelenlegi harmadik helyezettje, a Red Bull másik versenyzője, Sebastian Vettel (231 pont) magabiztos vezetéssel Korea és Brazília után ismét megszerezte az első rajthelyet, a szezon során tizedik alkalommal rajtolhat a kis német az első helyről, azonban a mentális előny semmi sem ér, ha Alonso nem esik vissza legalább az ötödik helyig. A legkevesebb esélye a McLaren brit versenyzőjének, Lewis Hamiltonnak van (222 pont), ő csak akkor lehet világbajnok, ha Alonso nem szerez pontot, ő a második helyről rajtolhat a mai napon.
Az futam kezdete előtt 33°C-os volt a levegő, 29°C-os az aszfalt hőmérséklete, a páratartalom 57%-os volt és 12 km/h-s északi szél fújt.
A rajt
Vettel jól kapta el a rajtot, simán elfordult elsőnek, Button megelőzte Fernando Alonsot még a célegyenes vége előtt, az élmezőnyben egyéb változás nem történt. Az ötös kanyarban Michael Schumacher megcsúszott a hideg gumikon, a mezőnnyel szembe állt, amikor is Vitantonio Liuzzi belehajtott a Mercedes GP elejébe, a biztonsági autót beintették (SC be).
Többen, főleg a középmezőny pilótái, bementek a boxba kereket cserélni az első kör végén. Az állás a következő volt a második körben: Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Massa, Barrichello, Kobayashi, Sutil és Kubica volt a tizedik helyen, a további állásért kattints a linkre.
A balesetben sem Schumacher, sem Liuzzi nem sérült meg, pedig elsőre nagyon ijesztőnek tűnt az eset. A pályabírák és a munkások elkezdték takarítani a pályát, a mezőnynek pedig megengedték, hogy amíg tart a tisztítás, addig átvághassák az 5-ös kanyart.
Két rajt 6 körön belül
A biztonsági autót a verseny ötödik körében végén kiintették a pályáról (SC ki), a verseny újraindult. Vettel és Hamilton különböző ritmusban akartak elindulni a biztonsági autó mögött, Hamilton majdnem meg is előzte Vettelt, azonban a német még csak ekkor kezdett el gyorsítani, és az új rajtot már igen nagy előnnyel kezdte meg.
Kubica Adrian Sutilt előzte meg, ezzel a lengyel feljött a 9. helyre. Vettel nem hagyott semmit sem a véletlenre, elkezdett tempót autózni, rögtön elsőre megfutotta a verseny leggyorsabb körét és már 1,5 másodpercnyi előnyre tett szert.
A tizedik körben Vettel Hamiltonra már 5 tizedet vert körönként, Alonsora pedig ennek majdnem a másfélszeresét, Webber pedig a jobb hátsó kerekével hozzáért a falhoz az egyik balos kanyar kijáratánál. Nico Rosberg a 14. helyről Nico Hülkenberget előzte meg ugyanebben a körben.
Webber kezdte
Webber a csapatrádión arra panaszkodott, hogy elkoptak a hátsó gumijai, a 11. kör végén be is ment a boxba, 3,9 másodpercig állt bent, kemény keveréket kapott lágy helyett, Jaime Alguersuari mögé a 16. helyre jött vissza.
A Ferrarinál izgatottan figyelték Webber idejét, Alonso helyett viszont Felipe Massa érkezett a 14. kör végén (4,9 másodperc, kemény keverék), aki Webber mögé tért vissza. Massa és Webber között nagyobb különbség alakult ki a kerékcsere után, mint volt előtte.
Webber a 15. körben 8 tizedet adott Alonsonak, elkezdtek működni a kemény keverékű gumik, Alonsot pedig egyből kiintették a boxba (4,4 másodperc, kemény keverék). Hibátlan kerékcserét követően Alonso - ha egy hajszállal is, de - vissza tudott jönni Webber elé. A jelenlegi állás az első öt helyen: Vettel, Hamilton, Button, Barrichello és Kobayashi volt a 17. körben, Fernando Alonso Webber előtt a 12. helyen autózott. Massa pedig sikertelenül próbálta megelőzni Jaime Alguersuarit, a brazil pilóta már két kör óta van beragadva a spanyol mögött.
A 19. körben Barrichello volt a következő, aki kiállt kereket cserélni, Massa és Heidfeld mögé a 16. helyre esett vissza. Alonso Vitaly Petrovot támadta, aki még a biztonsági autó alatt volt bent a boxban, mint ahogyan a Petrov előtt autózó Nico Rosberg is, így Alonsonak nem volt más választása, ha vb-t akar nyerni, meg kellett előznie a Renault-t és később Rosberget is.
Hamilton folytatta
Alonso a 24. körben megpróbálta megelőzni Petrovot, azonban nem sikerült és kicsúszott a pályáról, de vissza tudott jönni Webber elé. Hamilton eközben a boxba hajtott (4,4 másodperc, kemény keverék), egy körrel később pedig Vettel is kijött (3,6 másodperc, kemény), a német vissza tudott jönni Hamilton elé, de a versenyt Button vezette, aki még nem volt bent. Vettel mögött pedig Kamui Kobyashit előzte meg Robert Kubica, de ők még nem voltak bent a boxban, és majd csak mögöttük jött Hamilton. Hamilton a következő körben megelőzte Kobayashit.
A 27. körre fordulva Button vezetett Vettel, Kubica, Hamilton és Kobayashi előtt, a hatodik Sutil, a hetedik Buemi volt, majd jött Rosberg a nyolcadik helyen, ő már bent volt boxban. A kilencedik Nico Hülkenberg volt, az utolsó pontszerző pedig Petrov. Jarno Trulli új orrpúkért a boxba hajtott a 30. körben, miközben Hamilton és Kubica akadt egymásra, azonban Hamilton nem bírt el a Renault lengyel pilótájával.
A verseny 34. körében Kobayashi is tiszteletét tette a boxban. Alonso nem bírt Petrovval, és Hamilton sem Kubicaval. Hülkenberg a 37. körben ment be kereket cserélni, egy újabb pilóta állt ki Alonso és Webber elől. Már bőven túl voltunk a verseny felén, amikor Button még mindig kint volt a szuper lágyon, valamint az első tízből Kubica és Sutil sem volt még bent a boxban, ők a kemény keveréken rajtoltak.
Kubica zárta
Button a 40. körben végre (3,9 másodperc, kemény) kiállt kereket cserélni, a negyedik helyre jött vissza. Kubica pedig Alonsohoz képest 21 másodperccel vezetett ekkor, ami azt jelentette, hogy még két kör, és megvan az előny arra, hogy Kubica a kerékcserét követően bejöjjön Alonso elé. A 42. körben Sebastian Vettel érezhette magát világbajnoknak, az állás a következő volt: Vettel, Kubica, Hamilton, Button, Sutil, Rosberg, Petrov, Alonso, Webber és Alguersuari zárta a tízet, Kubica és Sutil nem volt még bent a boxban.
Robert Kubica a 46. kör végén hajtott be a boxba kereket cserélni, szuper lágy gumit kapott és az Alonso-Webber páros elé jött vissza. Sutil a következő körben volt bent, így az első tízből már mindenki végrehajtotta a kötelező kerékcseréjét. Az állás a 48. körben a következő volt: Vettel, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Alonso, Webber, Alguersuari és Massa volt az utolsó pontszerző. Alonsonak három versenyzőt kellene megelőznie, hogy világbajnok legyen, de ez lehetetlen feladatnak tűnt 5 körrel a vége előtt. Sebastian Vettel az élen autózott és egyre közelebb került a világbajnoki címhez.
Két rajt 6 körön belül
A biztonsági autót a verseny ötödik körében végén kiintették a pályáról (SC ki), a verseny újraindult. Vettel és Hamilton különböző ritmusban akartak elindulni a biztonsági autó mögött, Hamilton majdnem meg is előzte Vettelt, azonban a német még csak ekkor kezdett el gyorsítani, és az új rajtot már igen nagy előnnyel kezdte meg.
Kubica Adrian Sutilt előzte meg, ezzel a lengyel feljött a 9. helyre. Vettel nem hagyott semmit sem a véletlenre, elkezdett tempót autózni, rögtön elsőre megfutotta a verseny leggyorsabb körét és már 1,5 másodpercnyi előnyre tett szert.
A tizedik körben Vettel Hamiltonra már 5 tizedet vert körönként, Alonsora pedig ennek majdnem a másfélszeresét, Webber pedig a jobb hátsó kerekével hozzáért a falhoz az egyik balos kanyar kijáratánál. Nico Rosberg a 14. helyről Nico Hülkenberget előzte meg ugyanebben a körben.
Webber kezdte
Webber a csapatrádión arra panaszkodott, hogy elkoptak a hátsó gumijai, a 11. kör végén be is ment a boxba, 3,9 másodpercig állt bent, kemény keveréket kapott lágy helyett, Jaime Alguersuari mögé a 16. helyre jött vissza.
A Ferrarinál izgatottan figyelték Webber idejét, Alonso helyett viszont Felipe Massa érkezett a 14. kör végén (4,9 másodperc, kemény keverék), aki Webber mögé tért vissza. Massa és Webber között nagyobb különbség alakult ki a kerékcsere után, mint volt előtte.
Webber a 15. körben 8 tizedet adott Alonsonak, elkezdtek működni a kemény keverékű gumik, Alonsot pedig egyből kiintették a boxba (4,4 másodperc, kemény keverék). Hibátlan kerékcserét követően Alonso - ha egy hajszállal is, de - vissza tudott jönni Webber elé. A jelenlegi állás az első öt helyen: Vettel, Hamilton, Button, Barrichello és Kobayashi volt a 17. körben, Fernando Alonso Webber előtt a 12. helyen autózott. Massa pedig sikertelenül próbálta megelőzni Jaime Alguersuarit, a brazil pilóta már két kör óta van beragadva a spanyol mögött.
A 19. körben Barrichello volt a következő, aki kiállt kereket cserélni, Massa és Heidfeld mögé a 16. helyre esett vissza. Alonso Vitaly Petrovot támadta, aki még a biztonsági autó alatt volt bent a boxban, mint ahogyan a Petrov előtt autózó Nico Rosberg is, így Alonsonak nem volt más választása, ha vb-t akar nyerni, meg kellett előznie a Renault-t és később Rosberget is.
Hamilton folytatta
Alonso a 24. körben megpróbálta megelőzni Petrovot, azonban nem sikerült és kicsúszott a pályáról, de vissza tudott jönni Webber elé. Hamilton eközben a boxba hajtott (4,4 másodperc, kemény keverék), egy körrel később pedig Vettel is kijött (3,6 másodperc, kemény), a német vissza tudott jönni Hamilton elé, de a versenyt Button vezette, aki még nem volt bent. Vettel mögött pedig Kamui Kobyashit előzte meg Robert Kubica, de ők még nem voltak bent a boxban, és majd csak mögöttük jött Hamilton. Hamilton a következő körben megelőzte Kobayashit.
A 27. körre fordulva Button vezetett Vettel, Kubica, Hamilton és Kobayashi előtt, a hatodik Sutil, a hetedik Buemi volt, majd jött Rosberg a nyolcadik helyen, ő már bent volt boxban. A kilencedik Nico Hülkenberg volt, az utolsó pontszerző pedig Petrov. Jarno Trulli új orrpúkért a boxba hajtott a 30. körben, miközben Hamilton és Kubica akadt egymásra, azonban Hamilton nem bírt el a Renault lengyel pilótájával.
A verseny 34. körében Kobayashi is tiszteletét tette a boxban. Alonso nem bírt Petrovval, és Hamilton sem Kubicaval. Hülkenberg a 37. körben ment be kereket cserélni, egy újabb pilóta állt ki Alonso és Webber elől. Már bőven túl voltunk a verseny felén, amikor Button még mindig kint volt a szuper lágyon, valamint az első tízből Kubica és Sutil sem volt még bent a boxban, ők a kemény keveréken rajtoltak.
Kubica zárta
Button a 40. körben végre (3,9 másodperc, kemény) kiállt kereket cserélni, a negyedik helyre jött vissza. Kubica pedig Alonsohoz képest 21 másodperccel vezetett ekkor, ami azt jelentette, hogy még két kör, és megvan az előny arra, hogy Kubica a kerékcserét követően bejöjjön Alonso elé. A 42. körben Sebastian Vettel érezhette magát világbajnoknak, az állás a következő volt: Vettel, Kubica, Hamilton, Button, Sutil, Rosberg, Petrov, Alonso, Webber és Alguersuari zárta a tízet, Kubica és Sutil nem volt még bent a boxban.
Robert Kubica a 46. kör végén hajtott be a boxba kereket cserélni, szuper lágy gumit kapott és az Alonso-Webber páros elé jött vissza. Sutil a következő körben volt bent, így az első tízből már mindenki végrehajtotta a kötelező kerékcseréjét. Az állás a 48. körben a következő volt: Vettel, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Alonso, Webber, Alguersuari és Massa volt az utolsó pontszerző. Alonsonak három versenyzőt kellene megelőznie, hogy világbajnok legyen, de ez lehetetlen feladatnak tűnt 5 körrel a vége előtt. Sebastian Vettel az élen autózott és egyre közelebb került a világbajnoki címhez.
Az állás végül nem változott, Alonso nem bírt Petrovval, Vettel lett a világbajnok.
Az Abu-Dzabi Nagydíj végeredménye:
Hely | N° | Vezető | Csapat | Kör | Idő | Rajth. | Elt. | Ir. | Pont |
1 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 55 | Győztes | 1 | 0 | 25 | |
2 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 55 | +10.1 mp | 2 | 0 | 18 | |
3 | 1 | Jenson Button | McLaren | 55 | +11.0 mp | 4 | 1 | 15 | |
4 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 55 | +30.7 mp | 9 | 5 | 12 | |
5 | 11 | Robert Kubica | Renault | 55 | +39.0 mp | 11 | 6 | 10 | |
6 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 55 | +43.5 mp | 10 | 4 | 8 | |
7 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 55 | +43.7 mp | 3 | -4 | 6 | |
8 | 6 | Mark Webber | Red Bull | 55 | +44.2 mp | 5 | -3 | 4 | |
9 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 55 | +50.2 mp | 17 | 8 | 2 | |
10 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 55 | +50.8 mp | 6 | -4 | 1 | |
11 | 22 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 55 | +51.5 mp | 14 | 3 | ||
12 | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 55 | +57.6 mp | 7 | -5 | ||
13 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 55 | +58.3 mp | 13 | 0 | ||
14 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber | 55 | +59.5 mp | 12 | -2 | ||
15 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 55 | +63.1 mp | 18 | 3 | ||
16 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams | 55 | +64.7 mp | 15 | -1 | ||
17 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus | 54 | +1 kör | 20 | 3 | ||
18 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 53 | +2 kör | 22 | 4 | ||
19 | 21 | Bruno Senna | Hispania | 53 | +2 kör | 23 | 4 | ||
20 | 20 | Christian Klien | Hispania | 53 | +2 kör | 24 | 4 | ||
21 | 18 | Jarno Trulli | Lotus | 51 | +4 kör | 19 | -2 | ||
22 | 24 | Timo Glock | Virgin | 43 | +12 kör | 21 | -1 | ||
23 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 0 | +55 kör | 8 | -15 | ||
24 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 0 | +55 kör | 16 | -8 |
Az élő közvetítést itt tudod visszaolvasni.
Videó: Az Abu-Dzabi Nagydíj összefoglalója.
VB állás a futam után:
Sebastian Vettel a harmadik helyről nyerte meg az egyéni világbajnokságot a megszerzett 25 pontjával, mivel a legfőbb riválisai nem voltak képesek hozni a megfelelő eredményt.
Videó: Az Abu-Dzabi Nagydíj összefoglalója.
VB állás a futam után:
Sebastian Vettel a harmadik helyről nyerte meg az egyéni világbajnokságot a megszerzett 25 pontjával, mivel a legfőbb riválisai nem voltak képesek hozni a megfelelő eredményt.
Fernando Alonso a 2007-es év után ismét második helyen zárta az évet, az akkori pontszerszerben mindösszesen 1 ponttal maradt el Kimi Räikkönen mögött, most 4 ponttal az újdonsült világbajnok Vettel mögött.
Helyezés változás | ||||||
Hely. | Pilóta | Pont | Előny | Előző | Vált. | |
1. | Sebastian Vettel | 256 | 4 | 3 | 2 | |
2. | Fernando Alonso | 252 | 10 | 1 | -1 | |
3. | Mark Webber | 242 | 2 | 2 | -1 | |
4. | Lewis Hamilton | 240 | 26 | 4 | 0 | |
5. | Jenson Button | 214 | 70 | 5 | 0 | |
6. | Felipe Massa | 144 | 2 | 6 | 0 | |
7. | Nico Rosberg | 142 | 6 | 7 | 0 | |
8. | Robert Kubica | 136 | 64 | 8 | 0 | |
9. | Michael Schumacher | 72 | 25 | 9 | 0 | |
10. | Rubens Barrichello | 47 | 0 | 10 | 0 | |
11. | Adrian Sutil | 47 | 15 | 11 | 0 | |
12. | Kamui Kobayashi | 32 | 5 | 12 | 0 | |
13. | Vitaly Petrov | 27 | 5 | 15 | 2 | |
14. | Nico Hülkenberg | 22 | 1 | 13 | -1 | |
15. | Vitantonio Liuzzi | 21 | 13 | 14 | -1 | |
16. | Sébastien Buemi | 8 | 2 | 16 | 0 | |
17. | Pedro de la Rosa | 6 | 0 | 17 | 0 | |
18. | Nick Heidfeld | 6 | 1 | 18 | 0 | |
19. | Jaime Alguersuari | 5 | 5 | 19 | 0 | |
20. | Heikki Kovalainen | 0 | ||||
21. | Jarno Trulli | 0 | ||||
22. | Karun Chandhok | 0 | ||||
23. | Bruno Senna | 0 | ||||
24. | Lucas Di Grassi | 0 | ||||
25. | Timo Glock | 0 | ||||
26. | Sakon Yamamoto | 0 | ||||
27. | Christian Klien | 0 |
A konstruktőri világbajnoki címet a múlt futamon megszerezte a Red Bull és a Ferrarinak sem volt sok esélye megelőzni a McLarent.
Pont változás | ||||||
Hely. | Csapat | Pont | Előny | Előző | Vált. | |
1. | Red Bull | 498 | 44 | 469 | 29 | |
2. | McLaren | 454 | 58 | 421 | 33 | |
3. | Ferrari | 396 | 182 | 389 | 7 | |
4. | Mercedes | 214 | 51 | 202 | 12 | |
5. | Renault | 163 | 94 | 145 | 18 | |
6. | Williams | 69 | 1 | 69 | 0 | |
7. | Force India | 68 | 24 | 68 | 0 | |
8. | BMW Sauber | 44 | 31 | 44 | 0 | |
9. | Toro Rosso | 13 | 13 | 11 | 2 | |
10. | Lotus | 0 | 0 | 0 | 0 | |
11. | HRT | 0 | 0 | 0 | 0 | |
12. | Virgin | 0 | 0 | 0 | 0 |

Related posts
0 megjegyzés for this post
Leave a Reply

Címkékszerint
2011
Alice Powell
Árlista
Autó
Baumgartner Zsolt
Benik Balázs
BMV
Brawn
Budapest-Bamako
BUÉK
Chevrolet Corvette
Dacia
Dacia Duster
Dakar
Drift
DTM
Ferrari
Ferrari Challenge
FIA
Ford
Forma-1
Genii Capital
GT 1
Gyorsulás
Hírek
Hírek forrásai | hír partnerek
INDYCAR
interjú
IRC
Jackues Villeneuve
Játékok
Jegyek
Kamion
Karácsony
Karthikeyan
Ken Block
Kiegészítők
Közvetítések
KRESZ
Lotus
Makai Gyuri
McLaren
Michael Schumacher
Michelisz
Mikulás Rallye
Moto2
MotoGP
Motor
NASCAR
Pályák
Pilóták
Pilóták honlapjai
Race of Champions
Rallye
Renault
Roncsderby
S2000
SEAT Leon EuroCup
Sebastian Vettel
Skoda
Solberg Extreme Motorshow
Suzuki Kupa
Szabályzatok
Szimulátor
Talmácsi Gábor
Teszt
Trabant
Travis Pastrana
Ugrás
Utánpótlás
Végeredmény
Verseny naptár
Versenyautó
Videó
WRC
WTCC
Hírek forrásai | hír partnerek:
Minden aminek két kereke van, vagy annál több..... autohun
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu
[origo], NSO, videa, duen, f1világ, michelisz.com, zengodensionteam.com, A5.HU, mon.hu, sporthirado.hu, formula.hu